مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 09:352021-10-10اقتصادي

برنج ایرانی ارزان شد


عضو هیئت مدیره انجمن برنج ایران با اعتقاد بر اینکه افزایش قیمت بر اثر هجمه رسانه ای بوده است، تاکید کرد که بازار در 15 روز گذشته خوابیده و هم اینک رو به کاهش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبریان در مصاحبه با رادیو گفت وگو با بیان اینکه وارات برنج باید در زمان برداشت، ممنوع شود، گفت: مقدار مصرف برنج 80 میلیون ایرانی مشخص است و تولیدات نیز معلوم است و واردات، جزیی اجتناب ناپذیر در بازار است.

وی با بیان اینکه امسال از خرداد ماه بر طبل افزایش واردات و فزونی گرفتن قیمت ها کوبیدند، گفت: خشکسالی را نیز بهانه کردند ولی جهاد کشاورزی اعلام کرد 10 تا 15 درصد خشکسالی در مزارع برنج داشتیم که در قیمت برنج تاثیر گذار نیست.

اکبریان سال های طلایی برنج را در سال های پر باران 1398 و 1399 عنوان و در عین حال اظهار کرد: با وجود کرونا و بسته شدن رستوران و تالار، اگر 15 درصد کاهش تولید داشتیم بالغ بر 25 درصد هم مصرف برنج در 1400 کاهش یافت.

وی تصریح کرد: جوی را ایجاد کردند که برنج در حالت عادی افزایش قیمت پیدا کرد و عده ای از این مسئله سود بردند.

اکبریان گفت: ما دو نوع برنج ایرانی داریم یکی کیفی و دیگری پر محصول است که اولی در خرداد ماه تا قیمت 43 هزار تومان در فروشگاه ها به فروش می رسید و برنج پر محصول 25 هزار تومان فروخته می شد که افزایش بسیار بالا پیدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنج ایرانی ارزان شد

برنج ایرانی ارزان شد