مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 09:152021-10-09اقتصادي

برق اولویت دولت جدید می شود؟


وقت آن رسیده که برق و حل چالش های آن، خصوصا مساله اقتصاد برق به یکی از اولویت های دولت جدید تبدیل و در زمانی کوتاه اصلاحات لازم به عمل آید.

- خبرگزاری فارس: سال هاست که قیمت غیر واقعی برق به معضلی جدی تبدیل شده که صنعت برق را تحت فشار قرارداده است اگر چه بر اساس قانون، دولت مکلف است مابه التفاوت قیمت تمام شده برق را با نرخ تعرفه های تکلیفی بپردازد و سازمان برنامه موظف است در بودجه سالیانه پیش بینی و هر سه ماه یکبار تسویه حساب کند، اما در چند سال اخیر به این تکلیف به درستی عمل نشده است.

حاصل این رفتار دولت، تبدیل به فشار غیر قابل تحمل به بخش غیر دولتی مرتبط با صنعت برق شده که هم پیمانکاران تجهیزات برقی و هم تولیدکنندگان برق مجبور شده اند تبعات آن را تحمل کنند.

این مساله به صورت ویژه برای نیروگاه هایی که با استفاده از وام ارزی صندوق توسعه ملی احداث شده اند و به موقع به بهره برداری رسیده و با تولید برق در جهاد مقدس تامین نیاز اساسی مردم مشارکت داشته اند بسیار حاد و شدید بروز کرده است.

از یک طرف افزایش های شدید نرخ تسعیر ارز به صورت غیر قابل تصور و الزام وام گیرندگان به بازپرداخت وام دریافتی به صورت ارزی، از طرفی دیگر دریافت تنها جزیی از طلب نیروگاه ها (در حد هزینه های جاری) به ریال از وزارت نیرو، همچنین عدم امکان تهاتر طلب و بدهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برق اولویت دولت جدید می شود؟

برق اولویت دولت جدید می شود؟