مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 05:302021-10-09پزشكي

این سرماخوردگی پاییزی را جدی بگیرید


یک متخصص و مدرس طب ایرانی با اشاره به اینکه زکام (یک سرماخوردگی پاییزی) یکی از راه های دفع مواد ناسالم از بدن است، گفت: نباید جلوی این عارضه گرفته شود؛ - ایسنا/خراسان جنوبی یک متخصص و مدرس طب ایرانی با اشاره به اینکه زکام (یک سرماخوردگی پاییزی) یکی از راه های دفع مواد ناسالم از بدن است، گفت: نباید جلوی این عارضه گرفته شود؛ مگر آنکه علائم بیش از 4 تا 5 روز به طول بیانجامد یا علائمی از عفونت های باکتریال وجود داشته باشد که در آن صورت باید با مراجعه به پزشک متخصص و تشخیص دقیق بیماری، داروهای مورد نیاز، تجویز و مصرف شوند.

مریم نواب زاده در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه آنچه از ناحیه بینی و چشم خارج می شود زکام نام می گیرد و آنچه ریخته می شود نزله نام دارد، اظهار کرد: نزله، در طب ایرانی به عنوان مادر بیماری ها نام برده شده که به طور مستقیم و غیر مستقیم در ایجاد 40 بیماری مرتبط دانسته شده است.

وی ادامه داد: بیماری هایی مثل سینوزیت، بزرگی لوزه ها و عفونت حلق و ریه به طور مستقیم و کم کاری تیرویید، ریفلاکس معده، واریس، درد مفاصل، کیست های پستان، اگزما و آلرژی به صورت غیرمستقیم با وجود نزله سرد طولانی مرتبط هستند.

نواب زاده بیان کرد: یکی از مشکلات شایع در فصل پاییز و زمستان، ابتلا به سرماخوردگی است و در سرماخوردگی های ساده یا اصطلاحاً وی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این سرماخوردگی پاییزی را جدی بگیرید

این سرماخوردگی پاییزی را جدی بگیرید