مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 04:502021-10-09سياسي

چرا خاطرات کودکی را به یاد نمی آوریم؟


بیشتر افراد از دو سه سال اول زندگی اش هیچ چیزی در خاطر ندارد و بسیاری از افراد از هفت یا هشت سال اول زندگی شان نیز خاطره ای ندارند.

- ایسنا/لرستان یک روانشناس گفت: بیشتر افراد از دو سه سال اول زندگی اش هیچ چیزی در خاطر ندارد و بسیاری از افراد از هفت یا هشت سال اول زندگی شان نیز خاطره ای ندارند.

این در حالی است که تواناییِ یادگیریِ ما در ابتدای کودکی، به شکلی تعجب آور، بیشتر از بقیه سال های عمرمان است، دلیل این فراموشی چیست؟ الهیار محبی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: شخصیت ما از همان دوران کودکی شکل می گیرد ولی به خاطر آوردن دوران خردسالی، به ویژه تا پیش از سن چهار سالگی خیلی دشوار است و بیشتر ما آدم ها این دوران را به خاطر نمی آوریم.

وی با اشاره به این که اشخاص از نظر به یادآوری خاطرات دوران کودکی مختلف هستند، عنوان کرد: بعضی اشخاص تجربیات در ارتباط با سنین پایین تر را به خاطر می آورند، ولی بعضی دیگر تقریباً هیچ چیز را از دوران کودکی خود به یاد نمی آورند.

ریشه این فرق به دو چیز بازمی گردد، اول این که بعضی اشخاص از نظر هوش و استعداد در اندازه بالاتری قرار دارند و دوم این که بعضی اشخاص به این علت تجربیات زودهنگام دوران کودکی را به خاطر می آورند که آن حوادث بار هیجانی بیش تری داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا خاطرات کودکی را به یاد نمی آوریم؟

چرا خاطرات کودکی را به یاد نمی آوریم؟