مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 10:302021-10-07پزشكي

ایران مستعد پیدا شدن سویه های جدید کروناست


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ایران کماکان می تواند مستعد پیدا شدن سویه های جدید باشد که این سویه ها با سرایت پذیری بالاتر هم می توانند باشند.

- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ایران کماکان می تواند مستعد پیدا شدن سویه های جدید باشد که این سویه ها با سرایت پذیری بالاتر هم می توانند باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از اقدامات بسیار مهمی که در بحث کنترل و مراقبت از اپیدمی کووید در دنیا در کنار تمام کارهای دیگر انجام می شود، مراقبت ژنریک کووید است، گفت: در دنیا با شدت و ضعف متفاوتی به این امر پرداخته می شود.

بالطبع در کشورهای پیشرفته تعداد نمونه هایی که ماهیانه مورد بررسی قرار می گیرند خیلی بیشتر بوده و در کشورهایی با درآمد متوسط و کمتر به دلیل هزینه های بالا، این تعداد کمتر است.

وی در ادامه با ذکر این نکته که در ایران هم این موضوع در برخی مراکز اجرایی شده است، گفت: دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی به طور فعال در این برنامه مشارکت دارند.

براساس گزارش مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی بهزیستی در شهریور ماه 230 نمونه، بررسی توالی یابی به روش سنگر انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران مستعد پیدا شدن سویه های جدید کروناست

ایران مستعد پیدا شدن سویه های جدید کروناست