مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 07:552021-10-07سياسي

شاه طهماسب به خاطر برادر امام رضا(ع) مالیات طالقان را بخشید


یکی از جاذبه های گردشگری مذهبی در طالقان وجود امامزاده هایی است که در جای جای این شهرستان به چشم می خورد، یکی از این امامزادگان، امامزاده هارون(ع) برادر بلافصل حضرت امام علی بن موسی رضا(ع) است.

- شاه طهماسب به خاطر برادر امام رضا(ع) مالیات طالقان را بخشید ایسنا/البرز یکی از جاذبه های گردشگری مذهبی در طالقان وجود امامزاده هایی است که در جای جای این شهرستان به چشم می خورد، یکی از این امامزادگان، امامزاده هارون(ع) برادر بلافصل حضرت امام علی بن موسی رضا(ع) است.

مهدی آهنگری عضو پژوهشکده مطالعات و تحقیقات طالقان شناسی در همین خصوص در یادداشتی برای ایسنا نوشت: بقعه مخروطی شکل و بی گلدسته در روستای جوستان طالقان متعلق به برادر تنی امام رضا(ع) به نام امامزاده هارون(ع) است که همواره مورد توجه دوستداران اهل بیت (ع) بوده است.

آنچه این امام زاده گرانقدر را پس از نسبت برادر تنی با امام هشتم (ع) ممتاز از سایر امامزادگان در این استان ساخته است، بقعه و گنبد سنگی امامزاده هارون بن موسی(ع) به عنوان وجه مشخصه این امام زاده گرانقدر است.

بنای امامزاده بسیار زیبا ساخته شده و کتیبه ای سنگی به خط ثلث و به طول 90 سانتی متر که در جوار در امامزاده نصب شده در آن به چشم می خورد که در آن فرمان شاه طهماسب صفوی مبنی بر معاف شدن مردم طالقان از دادن مالیات منقوش ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاه طهماسب به خاطر برادر امام رضا(ع) مالیات طالقان را بخشید

شاه طهماسب به خاطر برادر امام رضا(ع) مالیات طالقان را بخشید