مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 06:102021-10-07اجتماعي

کوج 40 هزار قطعه پرنده به تالاب های چهارمحال و بختیاری


مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از کوچ 40 هزار قطعه پرنده به تالاب های این استان خبر داد.

- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز کوچ زودهنگام پرندگان به تالاب های استان از اواخر شهریور گفت: تاکنون بیش از 40 هزار قطعه پرنده مهاجر به تالاب های چغاخور و گندمان وارد شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، شهرام احمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: روند کوچ پرندگان به تالاب های چهارمحال و بختیاری به طور معمول از آبان ماه آغاز و در دی ماه هر سال به اوج می رسد اما امسال مهاجرت گروهی پرندگان حدود یک ماه زودتر آغاز شده است.

وی در مورد دلایل مهاجرت زودهنگام پرندگان به فرابخشی بودن مسائل زیست محیطی اشاره و تصریح کرد: تغییرات بارشی و بروز خشکسالی در مناطق مختلف، کاهش دما در سواحل شمالی کشور و شرایط محیطی، دیگر تالاب ها در داخل و خارج از کشور می تواند موجب شکل گیری این پدیده جانوری در این وقت از سال باشد.

احمدی، انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی همچون اردک ها، مرغابی ها، چنگر، کشیم، حواصیل، لک لک و گاوچرانگ را از جمله پرندگان مهاجر وارد شده به تالاب های چغاخور و گندمان بیان کرد و یادآور شد: با توجه به مطلوب بودن وضعیت فعلی تالاب های استان از نظر غذایی و تامین حقآبه پیش بینی می شود آمار پرندگان مهاجر همچون سال قبل ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوج 40 هزار قطعه پرنده به تالاب های چهارمحال و بختیاری

کوج 40 هزار قطعه پرنده به تالاب های چهارمحال و بختیاری