مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 05:502021-10-07سياسي

پرونده کاروانسرای شاه عباسی برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روح اله محمدی اظهار کرد: این کاروانسرا که در گردنه صایین و با ویژگی منحصر به فرد واقع شده در سال های گذشته به عنوان استراحتگاه تجار و بازرگانان در مسیر تجاری راه ابریشم قرار داشته است.

- ، روح اله محمدی اظهار کرد: این کاروانسرا که در گردنه صایین و با ویژگی منحصر به فرد واقع شده در سال های گذشته به عنوان استراحتگاه تجار و بازرگانان در مسیر تجاری راه ابریشم قرار داشته است.

وی ویژگی های منحصر به فرد این کاروانسرا را استفاده از مصالح بومی در ساخت آن به شکل مسقف با بهره گیری از روش سنگی و ملاتی اعلام کرد و گفت: بدون محوطه باز این کاروانسرا به دلیل شرایط اقلیمی منطقه در فضای سرپوشیده قرار گرفته و نظیر چنین کاروانسرایی را در کشور و سطح جهان شاهد نیستیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: با جمع آوری مستندات و ارسال آن به وزارت میراث فرهنگی امیدواریم با اولویت اصلی این اثر منحصر به فرد تاریخی برای ثبت جهانی در یونسکو ارسال شود تا اردبیل دومین اثر ثبت جهانی خود را در ردیف یونسکو به نظاره بنشیند.

محمدی افزود: بعد از ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین این دومین اثر از استان اردبیل است که برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال خواهد شد که انتظار می رود با پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده کاروانسرای شاه عباسی برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال می شود

پرونده کاروانسرای شاه عباسی برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال می شود