مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 05:302021-10-07سياسي

بایدها و نبایدهای تطبیق حوادث امروز با تاریخ اسلام/ تطبیق تاریخ؛ امکان یا امتناع؟


تطبیق تاریخی علمی است که شامل اعتبار تحلیل ها و استنادهای تاریخی، اطلاعات از دوران معاصر، یافتن وجوه تشابه حوادث و افراد گذشته و حال و یافتن وجوه تمایز باشد.

- نخستین نشست تاریخ و اکنون تطبیق تاریخ اسلام با حوادث اکنون؛ امکان یا امتناع؟ با حضور حجت الاسلام جواد سلیمانی امیری، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به همت کانون اندیشه جوان کانون برگزار شد.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه در حال حاضر درباره تطبیق تاریخ با عصر حاضر دیدگاه های متفاوتی وجود دارد گفت: دسته ای قائل هستند تاریخ از گذشته تا به امروز در حال تکرار شدن است و شخصیت های تاریخی به عینه در زمان کنونی یافت می شوند، برای مثال همچنان که در صدر اسلام عمار بود امروز نیز به عینه عمارها وجود دارند، اگر در صدر اسلام طلحه و زبیر داشتیم امروز نیز عیناً طلحه و زبیرها را داریم یا اگر در گذشته معاویه و عمرو عاص وجود داشت امروز نیز به عین معاویه و عمر عاص وجود دارد.

عده ای معتقد هستند تطبیق تاریخ صدر اسلام با زمان کنونی کار ناروایی است و نباید چنین کاری انجام شود.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: کسانی که معتقد هستند نباید این تطبیق صورت پذیرد عمدتاً دو دلیل بیان می کنند، دلیل اولشان بر این امر استوار است که ساختارهای جامعه ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای تطبیق حوادث امروز با تاریخ اسلام/ تطبیق تاریخ؛ امکان یا امتناع؟

بایدها و نبایدهای تطبیق حوادث امروز با تاریخ اسلام/ تطبیق تاریخ؛ امکان یا امتناع؟