مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 17:452021-10-06پزشكي

دامپزشکی: مواد پروتیینی از دستفروشان خریداری نشود


مردم برای تهیه مواد غذایی که ریشه دامی دارد حتما از مراکزی خرید کنند که مجوزهای دامپزشکی را داشته و از دوره گردها به هیچ عنوان خرید نکنند ضمن اینکه برای تهیه تخم مرغ نیز از مراکزی که این محصول را در یخچال نگهداری می کنند خریداری کنند.

- مدیرکل دامپزشکی استان البرز با اشاره به اهمیت سلامت مواد غذایی، از مردم خواست ماهی و مواد پروتیینی را از دستفروشان کنار خیابان خریداری نکنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ دکتر غلامرضا توکلی روز چهارشنبه همزمان با 14 مهرماه، روز ملی دامپزشکی در جمع خبرنگاران افزود: حوزه فعالیت دامپزشکی بسیار گسترده است ولی آحاد مردم از آن اطلاعات درستی ندارند به طوریکه یکی از مهمترین وظایف حوزه دامپزشکی در ارتباط کنترل و پیشگیری بیماری های دائمی و بیماری های زئونوز (مشترک بین انسان ودام) می باشد.

وی اظهار داشت: در سال های گذشته با چند بیماری مشترک همچون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، بیماری cchf، بیماری هاری، تب مالت، شاربن و آبله که ریشه اصلی کنترلش با دامپزشکی است روبرو شده ایم ولی اقدامات به موقع دامپزشکان باعث شد تا کمترین درگیری و آسیب را در این حوزه شاهد باشیم.

توکلی دیگر وظیفه حوزه دامپزشکی را سلامت مواد غذایی دانست و گفت: در سلامت مواد غذایی که سر سفره مردم از صبحانه تا شام وجود دارد و ریشه دامی دارد، قدم های خوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامپزشکی: مواد پروتیینی از دستفروشان خریداری نشود

دامپزشکی: مواد پروتیینی از دستفروشان خریداری نشود