مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 12:352021-10-06اقتصادي

نیمی از میگوی گمیشان برداشت شد/ تاکید بر برداشت سریع میگو


با توجه به شرایط افت دمایی در روزهای آتی و تغییرات فصلی آب و هوایی، باید برنامه ریزی های لازم جهت صید هر چه سریع تر میگو از مجتمع گمیشان صورت پذیرد.

- ایسنا/گلستان مدیرکل شیلات گلستان گفت: با توجه به شرایط افت دمایی در روزهای آتی و تغییرات فصلی آب و هوایی، باید برنامه ریزی های لازم جهت صید هر چه سریع تر میگو از مجتمع گمیشان صورت پذیرد.

سیدجواد قدس علوی امروز(چهارشنبه 14 مهرماه) در جلسه کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگوی استان اظهار کرد: محصول میگو از حساسیت ویژه ای برخوردار است و پایین آمدن دمای آب می تواند شرایط بروز بیماری های ویروسی را ایجاد و موجب ضرر و زیان سنگینی می شود.

وی افزود: انتظار می رود پرورش دهندگان با مدنظر قرار دادن اهمیت این موضوع نسبت به جمع آوری هر چه سریع تر محصول خود اقدام کنند و مراکز فرآوری نیز باید به صورت تمام وقت و ظرفیت کامل جهت ورود محصول میگو آمادگی داشته باشند.

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به زمان برداشت میگو از مزارع مجتمع گمیشان خاطرنشان کرد: آخرین مهلت برداشت میگو تا 15 مهرماه اعلام شده بود اما بنا به درخواست پرورش دهندگان، دامپزشکی این زمان را تا 22 مهرماه تمدید کرد و این در حالی است که تمامی عواقب احتمالی در مدت تمدید متوجه پرورش دهندگانی خواهد بود که رعایت پروتکل های بهداشتی را نکرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از میگوی گمیشان برداشت شد/ تاکید بر برداشت سریع میگو

نیمی از میگوی گمیشان برداشت شد/ تاکید بر برداشت سریع میگو