مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 09:302021-10-06فرهنگي

فقدان علی گلستانه، فقدان فروتنی در هنر ماست


«فرآیند خلق اثر در نقاشی های گلستانه، به قول مشهور سهلِ ممتنع است؛ حرکت از جزء به کل با نگاهی کل نگر و کاربست متبحرانه ی خط و رنگ در یک ترکیب بندی استوار که منجر به نوعی بازنمایی می شود که در مرزهای انتزاع قابل درک و دریافت است و ناشی از تکرار و تجربه ی .

- فرآیند خلق اثر در نقاشی های گلستانه، به قول مشهور سهلِ ممتنع است؛ حرکت از جزء به کل با نگاهی کل نگر و کاربست متبحرانه ی خط و رنگ در یک ترکیب بندی استوار که منجر به نوعی بازنمایی می شود که در مرزهای انتزاع قابل درک و دریافت است و ناشی از تکرار و تجربه ی یگانه ی او از تفسیر بصری فرم در طبیعت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احسان آقایی، رییس موزه هنرهای معاصر تهران در یادداشتی به مناسبت درگذشت علی گلستانه ضمن اشاره به مطلب بالا، آورده است: هرچند منظره نگاران ایرانی از محمودخانملک ـ الشعرا تا امروز کَند و کاوهای فراوانی در بازنمایی داشته اند، ولی هنرمندانی که به اسلوبی شخصی در نگاه و تکنیک رسیده باشند، پرشمار نیستند.

علی گلستانه در زمره ی هنرمندانی است دارای زبان دیداری و تکنیکی شخصی است به گونه ای که علاقمندانی که اندک آشنایی با نقاشی دارند، در نگاه نخست، آثارش را می شناسند.

فرایند خلق اثر در نقاشی های گلستانه، به قول مشهور سهلِ ممتنع است؛ حرکت از جزء به کل با نگاهی کل نگر و کاربست م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقدان علی گلستانه، فقدان فروتنی در هنر ماست

فقدان علی گلستانه، فقدان فروتنی در هنر ماست