مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 10:402021-10-05بين الملل

قرار گرفتن باربی فضانورد در شرایط بی وزنی


عروسک باربی ساخته شده از روی فضانورد آژانس فضایی اروپا در شرایط بی وزنی قرار گرفت و در هوا شناور شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، این سفر که اصطلاحا vomit comet نام دارد تجربه 20 ثانیه بی وزنی ر ا برای مسافرین فراهم می کند و فضانوردان برای تمرین بی وزنی در این گونه سفرها شرکت می کنند اما این بار یک عروسک باربی برای تشویق دختران در پی هفته جهانی فضا در شرایط بی وزنی قرار گرفت.

شعار هفته جهانی فضا که از روز دوشنبه آغاز شده زنان در فضا است و به همین مناسبت شرکت عروسک سازی باربی امیدوار است بتواند با این کار دختران را تشویق کند تا نسل آینده فضانوردان، مهندسین و دانشمند فضایی آینده را تشکیل دهند.

این عروسک باربی در سال 2022 همراه با فضانورد ایتالیایی، سامانتا کریستوفرتی (Samantha Cristoforetti) به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد رفت.

کریستوفرتی در این سفر تبدیل به اولین فرمانده فضایی زن اروپا خواهد شد.

مطالعات نشان داده است که برخلاف فعالیت های زیادی که برای تشویق زنان برای شرکت در مشاغل علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات انجام شده هنوز زنان در این مشاغل حضور کم رنگی دارند.

شرکت باربی سازی متل (Mattel) می گوید: بخشی از درآمدهای عروسک باربی کریستوفرتی به بورسیه زنان در هوا فضا اهدا می شود تا از زنانی که در رشته های مروبوطه در حال تحصیل هستند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرار گرفتن باربی فضانورد در شرایط بی وزنی

قرار گرفتن باربی فضانورد در شرایط بی وزنی