مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 08:202021-10-05اقتصادي

ضرورت همکاری دامداران در مایه کوبی تب برفکی در آذربایجان غربی


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت مایه کوبی تب برفکی در استان گفت: متاسفانه دامداران همکاری لازم را در این زمینه ندارند که باعث شده روند عملیات به کندی پیش برود.

- ، در خصوص مایه کوبی تب برفکی در استان اظهار کرد: تا یک سال و نیم گذشته بحث واکسیناسیون تب برفکی به صورت رایگان در سه نوبت انجام می شد، اما با واگذاری این موضوع به بخش خصوصی هزینه بسیار ناچیزی در این زمینه از دامداران اخذ می شود.

وی عنوان کرد: هزینه دریافت شده توسط بخش خصوصی بسیار ناچیز و در حدود 20 الی 25 هزار تومان هست، اما دامداران تمایلی به پرداخت این هزینه ندارند و این امر موجب شده در حال حاضر همکاری آن چنانی نداشته باشند.

خلیل زاده افزود: در حال حاضر 85 درصد جمعیت دامی استان باید تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی بروند اگر این اتفاق نیافتد با مشکل جدی تری مواجه می شویم.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تب برفکی جزو بیماری های خسارت زا بوده و از نظر اقتصادی در صورت عدم اجرای مایه کوبی تلفات زیادی در پی دارد، گفت: اگر واکسیناسیون تب برفکی به صورت کامل اجرا نشود در بخش تولید شیر، گوشت با افت شدیدی مواجه می شویم و در بخش تلفات دام هزینه های بالایی برای دامدار ایجاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت همکاری دامداران در مایه کوبی تب برفکی در آذربایجان غربی

ضرورت همکاری دامداران در مایه کوبی تب برفکی در آذربایجان غربی