مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 05:302021-10-05بين الملل

طوفان شاهین در جنوب دریای عمان آرام گرفت


معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان شاهین پس از طی مسافت حدود یک هزار و 200 کیلومتری از شمال غرب هند تا جنوب دریای عمان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان؛ دوست محمد کلیم اظهارداشت: چهارشنبه گذشته کم فشار فعال در شمال غرب هند با ورود به دریای عرب به یک کم فشار حاره ای تبدیل شد و با دریافت انرژی لازم از دریا، به یک چرخند حاره ای تبدیل شد.

وی افزود: این چرخند سپس با دریافت انرژی از آب دریا به یک طوفان گرمسیری شدید تبدیل شد و به سمت سواحل ایران و دریای عمان حرکت کرد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طوفان پس از نزدیک شدن به سواحل استان و عبور از مقابل آن، به سمت آبهای مرکزی دریای عمان متمایل شد و حرکتی جنوب غربی به خود گرفت.

وی ادامه داد: برآوردهای ما نشان می دهد که طوفان حاره ای شاهین در فاز ثانویه خود حدود یک هزار و 200 کیلومتر و در فاز اولیه از خلیج بنگال تا غرب هند با نام گلاب بیش از یک هزار و 500 کیلومتر طی کرده است.

کلیم خاطرنشان کرد: طوفان شاهین پس از برخورد به ساحل کشور عمان در فاصله حدود 160 کیلومتری از غرب مسقط به کم فشار تبدیل شد و در نهایت از بین رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طوفان شاهین در جنوب دریای عمان آرام گرفت

طوفان شاهین در جنوب دریای عمان آرام گرفت