مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 14:252021-10-04سياسي

تخریب بناهای تاریخی همدان، سهل انگاری یا دوگانگی مدیریتی؟


اخیرا مدرسه تاریخی «ظفر» توسط مالک و آن هم بدون اطلاع شهرداری و میراث فرهنگی تخریب شده که برخی نبود نگاه مشترک بین شهرداری و میراث فرهنگی را عامل بروز این مشکل می دانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز جلسه فوق العاده کمیسیون شهرسازی و  معماری شورای اسلامی شهر همدان با موضوع تخریب مدرسه تاریخی ظفر با حضور مسوولان مربوطه و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر همدان در این جلسه در مورد ضرورت حفظ بناهای واجد ارزش سخن گفت و اظهار کرد: این جلسه صرفا در مورد تخریب مدرسه ظفر نیست بلکه باید سازوکاری بیاندیشیم تا بافت تاریخی همدان تحت الشعاع توسعه یافتگی قرار نگیرد.

سعید حاجی بابایی با بیان اینکه باید با کمک دستگاه های مربوط جلوی این اتفاقات را گرفت گفت: اگر قرار است ناهماهنگی وجود داشته باشد قطعا ادامه خواهد داشت و اگر فردی کوتاهی داشته باید علت را بدانیم و اگر خلا قانونی هم بوده آن را بررسی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی مثل ایران خصوصا شهر همدان بافت های تاریخی چندانی ندارند و  باید صدها میلیارد پول هزینه و زمان صرف کرد تا چنین بافتی را ایجاد کرد اما متاسفانه از آنچه که داریم ساده انگارانه از کنارش عبور می کنیم و گاهی تصمیماتی می گیریم که قابل جبران نیست و باعث مخدوش بافت تاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب بناهای تاریخی همدان، سهل انگاری یا دوگانگی مدیریتی؟

تخریب بناهای تاریخی همدان، سهل انگاری یا دوگانگی مدیریتی؟