مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 05:452021-10-04پزشكي

سیستان و بلوچستان از استان های مرجع در تشخیص بیماری تب برفکی است


مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان در بحث بیماری تب برفکی به دلیل میزان بالای ابتلا و ورود دام از مرزهای شرقی کشور جزو پنج استان مرجع در تشخیص بیماری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، مهدی حسینی به مناسبت ضمن تبریک هفته دام پزشکی اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان تنها مرکز استان دارای توانایی انجام آزمایشات تشخیصی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و جزو چند استان توانمند در زمینه تشخیص بیماری سالمونلا در طیور است.

وی با اشاره به اینکه  اگر به حوزه دامپزشکی توجه ویژه صورت گیرد سیستان و بلوچستان به دروازه سلامت تبدیل خواهد شد گفت: هم اکنون 2 آزمایشگاه تشخیصی، تخصصی در زاهدان و چابهار وجود دارد و این استان در بحث بیماری تب برفکی به دلیل میزان بالای ابتلا و ورود دام از مرزهای شرقی کشور جزو پنج استان مرجع در تشخیص بیماری است.

*واکسینه بیش از 2 میلیون راس دام در سیستان و بلوچستان حسینی گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه نیز 2 میلیون و 588 هزار راس دام در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند.

وی افزود: 75 قرنطینه دامی با ظرفیت 46 هزارو 655 راس دام، 11 کشتارگاه با ظرفیت هزارو 870 راس دام سنگین و سه هزارو 360 راس دام سبک و 39 مرکز بسته بندی گوشت قرمز با ظرفیت سالانه حدود 90 هزار تن در استان وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستان و بلوچستان از استان های مرجع در تشخیص بیماری تب برفکی است

سیستان و بلوچستان از استان های مرجع در تشخیص بیماری تب برفکی است