مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 10:402021-10-03اقتصادي

چرا مردم واکسن نمی زنند؟!


با سرعت گرفتن واردات واکسن کرونا و افزایش مراکز واکسیناسیون دیگر مشکلی برای تأمین و تزریق واکسن وجود ندارد؛ حالا اصلی ترین مشکل واکسن گریزی برخی از مردم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازو واکسینه نشدن بودند، اما از یکی دو ماه گذشته که روند واکسیناسیون سرعت گرفته، چالش جدیدی را پیش رو داریم و آن هم افرادی هستند که از واکسن زدن فراری هستند و استدلالات زیادی را هم برای خودشان دارند.

روزنامه جوان در گزارشی به این موضوع پرداخته است: 14 درصدی که تمایل ندارند واکسن بزنند نظرسنجی منتشرشده از سوی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نشان داد که 2/14 درصد از افراد بالای 18 سال کشور، به هیچ وجه تمایلی به تزریق واکسن ندارند.

همچنین بی میلی به دریافت واکسن در گروه سنی زیر 50 سال (17 درصد) به طور قابل توجهی بیش از گروه سنی بالای 50 سال (7 درصد) است.

همچنین تاکنون 68 درصد گروه سنی 25 تا 29 سال، 66 درصد افراد 20 تا 24 سال و 57 درصد افراد 30 تا 34 سال واکسن تزریق نکرده اند.

البته در این میان بالاترین تزریق مربوط به گروه سنی 60 تا 75 سال است و از این جمعیت تنها 2درصد واکسن نزده اند.

هیچ کشوری مانند ایران مشتاق واکسن نیست دکتر کوروش هلاکویی نایینی اپیدمولوژیست و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره چالش واکسن هراسی می گوید: واکسن هراسی چالشی در سطح جهانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مردم واکسن نمی زنند؟!

چرا مردم واکسن نمی زنند؟!