مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 07:152021-10-03اجتماعي

نگهداری جانوران وحشی در خانه جرم است/کودکان قربانیان حیوانات خانگی هستند


کارشناس حیات وحش اداره کل محیط زیست استان یزد گفت: خرید، فروش و نگهداری، کلیه جانوران وحشی بدون اخذ مجوز قانونی ممنوع بوده و جرم تلقی شده و با متخلفین برابر مقررات برخوردی قاطع می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، در گذشته حیواناتی در کنار افراد زندگی می کردند که محل زندگی آنها طویله هایی داخل منزل بود؛ پس از گسترش شهرنشینی این حیوانات از خانه ها بیرون رفتند، اما مدت هاست که در قالب حیوانات خانگی به خانه ها بازگشته اند، نگهداری از حیوانات خانگی اکنون به یک تب اجتماعی تبدیل شده و در حال گسترش نیز هست.

نگهداری از حیوانات خانگی پدیده ای است که در یکی دو دهه اخیر افزایش یافته و از نژادهای مختلف سگ و گربه شروع و تا ماهی های آکواریومی و انواع جوندگان را شامل می شود.

نگهداری جانوران وحشی جرم است مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: با شیوع ویروس خوبی بشناسیم و شرایط زیستی گونه را فراهم کنیم.

مهدی زارع خورمیزی با بیان این که اغلب حیوانات خانگی ممکن است ناقل بیماری های مشترک با انسان بوده و یا به نحوی باعث بروز بیماری در انسانها شوند، تاکیدکرد: این بیماری ها از بسیاری جهات می توانند بر انسان تأثیر بگذارند، و بیشترین نگرانی متوجه کودکان خردسال، نوزادان، زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگهداری جانوران وحشی در خانه جرم است/کودکان قربانیان حیوانات خانگی هستند

نگهداری جانوران وحشی در خانه جرم است/کودکان قربانیان حیوانات خانگی هستند