مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 06:452021-10-03اجتماعي

حیوانات شایسته رنج و آزار نیستند


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی به مناسبت روز جهانی حقوق حیوانات گفت : امید است با اجرایی شدن مصوبه قانونی حمایت از حیوانات وآموزش مستمر و فرهنگ سازی در آینده نزدیک دیگر شاهد آزار و اذیت حیوانات در کشورمان نباشیم.

-  رضا میرزایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: هدف از این روز که از سال 1998 توسط فعالان و کنشگران حقوق حیوانات گرامی داشته می شود، نشانگر حقوق و حمایت از حیوانات است که بعضا توسط انسانها بدست فراموشی سپرده شده است.

این روز فرصتی فراهم می آورد تا به مردم یاد آوری گردد که حیوانات نیز حق زیستن دارند و مستوجب رنج و آزار نیستند وی گفت : حیوانات زنجیره جدایی ناپذیر محیط زیست هستند و ضرورت حمایت اخلاقی و حقوقی از حیات، سلامت و امنیت حیوانات زمانی قابل فهم می‏ شود که انسان، از نگاه شیء‏گونه به طبیعت و حیوانات فاصله بگیرد و حیوانات را نَه به‏ مثابه منابعی برای تأمین خوراک و پوشاک و رفاه و ابزارهایی برای سرگرمی و آزمایش ‏ها و پیشرفت ‏های پزشکی و علمی و نظامی، که به ‏مثابه موجوداتی فی نفسه ارزشمند و صاحب حق و صاحب دَرد بنگرد.

میرزایی با اشاره باینکه سازمان حفاظت محیط زیست تنها متولی حیات وحش کشور است بیان داشت : خوشبختانه با پیگیریهای  انجام شده و با هدف فرهنگ سازی و ترویج روش های صحیح برخورد با حیوانا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیوانات شایسته رنج و آزار نیستند

حیوانات شایسته رنج و آزار نیستند