مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 04:452021-10-03پزشكي

راهکارهای مؤثر برای کاهش اضطراب در مبتلایان به بیماری صعب العلاج


یک مشاوره خانواده در همدان یکی از مهمترین راهکارهای موثر در کاهش اضطراب بیماران صعب العلاج را درک بیمار، پذیرش بیماری و مراجعه به روانپزشک یا روانشناس دانست.

- ایسنا/همدان یک مشاوره خانواده در همدان یکی از مهمترین راهکارهای موثر در کاهش اضطراب بیماران صعب العلاج را درک بیمار، پذیرش بیماری و مراجعه به روانپزشک یا روانشناس دانست.

لیلا علیخانی در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: بسیاری از افراد پس از ابتلا به بیماری های صعب العلاج روحیه خود را از دست داده و دچار استرس و اضطراب می شوند.

وی پذیرش بیماری صعب العلاج را عامل مهمی در کاهش اضطراب دانست و گفت: فرد باید با این حقیقت که اتفاقی خارج از اراده او افتاده است و شرایط او مثل سابق نیست، کنار آمده و شرایط فعلی خود را بپذیرد و همزمان با دارو درمانی با تغییر باورهای خود می تواند به بیماری فائق آید.

علیخانی با اشاره به اینکه برخی واژه ها مثل بیماری صعب العلاج که خود یک واژه اضطراب آور است، خاطرنشان کرد: برای درک بیماران همدلی بسیار حائز اهمیت است که باید مورد توجه زیادی قرار گیرد.

وی یادآور شد: اگر یکی از اعضای خانواده دچار بیماری صعب العلاج مثل سرطان و یا ام اس شوند خانواده سعی و تلاش می کند تا با دارو و جراحی او را خوب کند اما بعد از تلاش زیاد می فهمند که غیر قابل درمان است و برای در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای مؤثر برای کاهش اضطراب در مبتلایان به بیماری صعب العلاج

راهکارهای مؤثر برای کاهش اضطراب در مبتلایان به بیماری صعب العلاج