مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 07:552021-10-02پزشكي

واکسن کرونا و آنفلوآنزا را می توان هم زمان دریافت کرد


متخصص آسم و آلرژی و بیماری های نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC)، واکسن کووید 19 و آنفلوآنزا را می توان به صورت هم زمان دریافت کرد زیرا هر دو واکسن فاقد ویروس زنده هستند.

- ایسنا/بوشهر متخصص آسم و آلرژی و بیماری های نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC)، واکسن کووید 19 و آنفلوآنزا را می توان به صورت هم زمان دریافت کرد زیرا هر دو واکسن فاقد ویروس زنده هستند.

دکتر افشین شیرکانی اظهار کرد: طبق دستورالعمل های بهداشتی تمامی افراد بالاتر از 6 ماه می توانند سالانه واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به رویکرد مختلف کشورها در استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی شیوع دقیق آنفلوآنزا در پاییز و زمستان پیش رو قابل پیش بینی نیست تصریح کرد: واکسن آنفلوآنزای موجود در ایران از نوع سه و چهار ظرفیتی بوده که هر دو فقط دارای بخش کوچکی از پروتیین این ویروس هستند.

متخصص آسم و آلرژی و بیماری های نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: واکسن های کووید موجود در دنیا همگی لدون ویروس زنده کووید بوده بنابراین تزریق هم زمان این دو واکسن منعی ندارد، چون هر کدام با مکانیسم های ایمونولوژیک مخصوص به خود سب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن کرونا و آنفلوآنزا را می توان هم زمان دریافت کرد

واکسن کرونا و آنفلوآنزا را می توان هم زمان دریافت کرد