مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 05:402021-10-02اقتصادي

کرسنت؛ چاله دولت بنفش برای دولت رییسی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اواخر کار دولت روحانی، کمتر از 40 روز پیش بود که بیژن زنگنه، وزیر سابق نفت گفت: حکم کرسنت در مهرماه صادر می شود؛ - یکی از مهم ترین نقد هایی که به دوران زنگنه در دولت اصلاحات وارد است، این بود که شرکت ملی نفت تعهد داده بود گاز میدان سلمان در سال 1384 آماده صادرات است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اواخر کار دولت روحانی، کمتر از 40 روز پیش بود که بیژن زنگنه، وزیر سابق نفت گفت: حکم کرسنت در مهرماه صادر می شود؛ فضای عمومی و حتی رسانه ای جامعه از این خبر جا ماندند و توجهی به آن نشد.

برخی رسانه ها نوشتند دولت بنفش چاله کرسنت را برای دولت رییسی کنده است و باید میلیارد ها دلار از منابع کشور بابت تصمیمات اشتباه سه دولت، به حساب یک دلال اماراتی واریز شود.

خبرگزاری رویترز، هفته گذشته در گزارشی نوشت: کرسنت در شکایت نخست موفق شده حکم 607 میلیون دلاری علیه ایران دریافت کند و حکم دوم تا سال آینده تعیین تکلیف می شود، اما ماجرای این احکام چیست؟قرارداد کرسنت، قراردادی است که در سال 1381 بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت الهلال یا همان کرسنت امضا شد؛ زنگنه مدافع سرسخت این قرارداد بود و قصد داشت گاز ایران را به یک شرکت دلال فروخته تا این شرکت، صادرکننده گاز به شارجه امارات باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرسنت؛ چاله دولت بنفش برای دولت رییسی

کرسنت؛ چاله دولت بنفش برای دولت رییسی