مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 19:502021-09-30سياسي

ثبت جهانی محوطه ازبکی و کاروانسرای ینگی امام در دست اقدام


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: پرونده ثبتی محوطه ازبکی و کاروانسرای ینگی امام نظرآباد برای ثبت در فهرست میراث جهانی در دست اقدام قرار گرفته است.

- ، فریدون محمدی در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته گردشگری در نظرآباد، اظهار کرد: در روزهای پیش رو استان البرز میزبان هیئت بررسی علمی و باستان شناختی خواهد بود که از محوطه باستانی ازبکی نظرآباد و کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ با هدف ارزیابی برای قرار گرفتن در فهرست میراث جهانی بازدید خواهند کرد.

وی بیان کرد: محوطه باستانی ازبکی با قدمت 9 هزار ساله که اولین خشت دست ساز بشر در سازمان ملل به نمایش گذاشته شده به عنوان میراث جهانی متعلق به تمام بشریت بوده و قدمت باستان شناختی و فرهنگ منطقه و ایران زمین را به رخ جهانیان می کشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با تمجید از مردم و شهروندان فهیم، قدرشناس، مهمان نواز و به ویژه ایثارگر نظرآباد تصریح کرد: این شهرستان همواره مهد تاریخ، فرهنگ و هنر محسوب شده و علاوه بر تپه ازبکی آثار تاریخی و طبیعی ارزشمند دیگری را در خود جای داده است.

وی اضافه کرد: کاروانسرای ینگی امام که چهار گنبد آن سال گذشته مرمت و بازسازی شد و در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته از جمله دیگر بناهای ارزشمند و تاریخی البرز است که پرونده ثبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی محوطه ازبکی و کاروانسرای ینگی امام در دست اقدام

ثبت جهانی محوطه ازبکی و کاروانسرای ینگی امام در دست اقدام