مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 13:002021-09-30بين الملل

شهادت بیش از دو هزار کودک فلسطینی از انتفاضه اول فلسطین تاکنون


مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد که از زمان وقوع انتفاضه الاقصی در سال 2000 تاکنون 2194 کودک فلسطینی به شهادت رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مرکز مطالعات اسرای فلسطین به مناسبت بیست و یکمین سالروز انتفاضه الاقصی در گزارشی شمار بازداشتی ها و شهادت فلسطینیان طی این سال ها را اعلام کرد.

در این گزارش آمده است که از زمان وقوع انتفاضه الأقصی در سپتامبر 2000 تاکنون 130 هزار فلسطینی از جمله 2364 زن و 18500 کودک بازداشت شده اند.

بنا بر این گزارش، رژیم اشغالگر اسراییل طی این سال ها سعی کرده است با اجرای سیاست بازداشت ها، مقاومت ملت فلسطین را ناکام گذارد و در همین رستا ده ها هزار نفر را به ویژه پس از اشغال مجدد کرانه باختری در سال 2002 بازداشت کرد حال آنکه در زمان وقوع این انتفاضه تنها 700 اسیر در زندان های رژیم اشغالگر بودند.

به نوشته روزنامه القدس العربی ، رژیم صهیونیستی در سال های اولیه پس از انتفاضه الأقصی، بازداشت فلسطینیان را افزایش داد تا حدی که شمار اسرای فلسطینی در یک برهه ای از زمان به 12 هزار اسیر رسید.

صهیونیست ها در این سال ها 2364 زن و دختر فلسطینی را نیز بازداشت کردند و با اینکه در زمان وقوع انتفاضه الأقصی حتی یک کودک در زندان های رژیم اشغالگر نبود اما در طی این سال ها تعداد کودکان بازداشتی به بیش از 18500 کودک زیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهادت بیش از دو هزار کودک فلسطینی از انتفاضه اول فلسطین تاکنون

شهادت بیش از دو هزار کودک فلسطینی از انتفاضه اول فلسطین تاکنون