مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 07:402021-09-30سياسي

شانگهای در گرو FATF؟


اصولگرایان که از پیوستن ایران به پیمان شانگهای ذوق زده هستند و آن را دستاورد دولت سیزدهم می نامند، چشمان خود را بر بی اثربودن حضور ایران در این پیمان در صورت عدم تصویب لوایح FATF بسته اند.

- اصولگرایان که از پیوستن ایران به پیمان شانگهای ذوق زده هستند و آن را دستاورد دولت سیزدهم می نامند، چشمان خود را بر بی اثربودن حضور ایران در این پیمان در صورت عدم تصویب لوایح FATF بسته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرق با این مقدمه نوشت: تعلل در تصویب این لوایح مراودات مالی، بانکی و تجاری ایران با سایر کشورها از جمله دوستان و همسایگان سخت و حتی غیرممکن کرده است.

کشورهای عضو این پیمان مطمئنا به مشکلات و تبعات دورزدن تحریم ها آن هم در سایه حضور ایران در لیست سیاه گروه اقدام ویژه مالی تن نخواهند داد.

فروردین سال جاری بود که ظریف وزیر خارجه وقت ایران، در مصاحبه ای گفت؛ سند همکاری با چین بدون حل شدن برجام و FATF به جایی نمی رسد .

حال باید حضور در پیمان شانگهای را به این لیست اضافه کرد.

هرچند بخش مهمی از مشکلات اقتصادی ایران ریشه در تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران دارد اما قرارگرفتن ایران در لیست سیاه گروه اقدام ویژه مالی شرایط دورزدن تحریم ها هم سخت شد و حتی روسیه و چین هم عدم عضویت ایران در FATF مانع مراودات بانکی و تجاری با ایران معرفی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شانگهای در گرو FATF؟

شانگهای در گرو FATF؟