مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 13:202021-09-29اقتصادي

اعتراض دامداران نطنز به کاهش سهمیه نهاده های دامی/ مسؤولان قول پیگیری دادند


پیش از ظهر امروز تعدادی از دامداران نطنزی به علت کسر سهمیه نهاده های دامی خود در محل جهاد کشاورزی حضور پیدا کردند و دغدغه های خود را با مسؤولان در میان گذاشتند.

- حسین دهقانی یک از دامداران در این خصوص اظهار کرد: در ماه جاری سهمیه نهادهای دامی متعلق به شهرستان نطنز به یک چهارم رسیده و سهمیه 600 تنی علوفه دولتی به 150 تن رسیده که این سهمیه جوابگوی دام ها نیست.

این دامدار خواستار حمایت نهادهای دولتی از دامداران شد و گفت: در شهریور و مهر تقریباً چرا در مراتع ممنوع می شود و امسال هم به خاطر خشک سالی، علوفه مراتع جوابگوی چرای دام ها نبود و به خاطر همین موضوع دامدارها زودتر از موعد از ییلاق برگشته و در دامداری خود نسبت به نگهداری از دام مبادرت می ورزند.

وی افزود: همین نگهداری در دامداری و نبود علف در مراتع باعث مشکلات عدیده دامدار می شود و دامدار مجبور است علوفه را از بازار تهیه کند و قیمت بازار آزاد نهاده دامی تا قیمت دولتی تقریباً سه برابر بیشتر است و در این حالت دامدار مجبور می شود دام خود را بفروشد.

دهقانی ادامه داد: حال اگر دلال ها اجازه بدهند که دام ها به فروش برود خوب است، اولاً دام ها را خیلی سخت می خرند و دردآورتر اینکه به ما چک چهارتا شش ماهه می دهند، درحالی که ما باید علوفه را نقدی خریداری کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض دامداران نطنز به کاهش سهمیه نهاده های دامی/ مسؤولان قول پیگیری دادند

اعتراض دامداران نطنز به کاهش سهمیه نهاده های دامی/ مسؤولان قول پیگیری دادند