مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 06:502021-09-29پزشكي

زمان طلایی برای کاشت حلزون قبل از دو سالگی است


یک شنوایی شناس با اشاره به زمان طلایی برای کاشت حلزون، گفت: از آن جا که تا قبل از سن دو سالگی رشد گفتار و زبان کامل می شود، این زمان نباید از دست برود، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک شنوایی شناس با اشاره به زمان طلایی برای کاشت حلزون، گفت: از آن جا که تا قبل از سن دو سالگی رشد گفتار و زبان کامل می شود، این زمان نباید از دست برود، بهترین سن برای کاشت قبل از این زمان است و اگر کاشت با تاخیر انجام شود، فرد باید از سمعک استفاده کند.

محسن برجیان در گفت وگو با ایسنا در خصوص مشکل ناشنوایی در افراد، اظهار کرد: از هر 1000 نفر، یک تا سه نفر به صورت مادرزادی و ارثی با اختلال شنیداری متولد می شوند و یا در اثر بیماری هایی مانند مننژیت، سرخک و بالا بودن سطح بیلی روبین دچار این مشکل می شوند.

وی با بیان اینکه فرمول درمانی تحت عنوان یک، سه و شش در اختلال شنوایی وجود دارد، افزود: این اختلال باید قبل از یک ماهگی ارزیابی انجام شود، سه ماهگی تشخیص قطعی صورت گرفته و در پایان در شش ماهگی مراحل توانبخشی، تجویز سمعک و کاشت حلزون انجام شود.

این شنوایی شناس بیان کرد: در زمان بدو تولد، غربالگری های شنوایی انجام می شود و اگر اعمال دارو درمانی انجام نشود، بهترین گزینه استفاده از سمعک خواهد بود، سمعک می تواند از نوزاد یک روزه تا افراد مسن تجویز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان طلایی برای کاشت حلزون قبل از دو سالگی است

زمان طلایی برای کاشت حلزون قبل از دو سالگی است