موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 17:302021-09-28پزشكي

کاهش آپنه خواب و بهبود سلامت مغز با ورزش


نتایج تحقیق کوچکی نشان می دهد، ورزش ممکن است به کاهش علائم یک اختلال خواب شایع و بهبود عملکرد مغز کمک کند.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیق کوچکی نشان می دهد، ورزش ممکن است به کاهش علائم یک اختلال خواب شایع و بهبود عملکرد مغز کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیو اس نیوز، نتایج تحقیقات نشان داده اند که تمرینات ورزشی می توانند درمان d مکمل، مفید برای افراد مبتلا به آپنه خواب انسدادی متوسط تا شدید باشد.

این وضعیت با خروپف شدید و تنفس منقطع مشخص می شود و می تواند خطر بیماری قلبی، سکته و افت شناختی را افزایش دهد.

این وضعیت به طور معمول با فشار مثبت مداوم راه هوایی یا CPAP درمان می شود، دستگاهی که هوا را با فشار از طریق ماسک به داخل راه تنفسی وارد می کند تا هنگامی که شخص خواب است، راه تنفسی را باز نگه دارد.

لیندا ماساکو اونو پاردی، استادیار دانشکده هنر، علوم و علوم انسانی در دانشگاه سائوپائولو در برزیل و همکار تحقیقاتی انجمن قلب و انجمن روان پزشکی، دانشکده پزشکی گفت: به نظر می رسد، تمرینات ورزشی یک درمان غیر دارویی جذاب و کمکی است.

اگرچه تصور می شود که بسیاری از موارد ابتلا تشخیص داده نمی شوند اما برآوردها نشان می دهد که آپنه انسدادی خواب حدود 9 تا 38 درصد از بزرگسالان ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد؛ این بیماری در مردان بیشتر از زنان شایع است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش آپنه خواب و بهبود سلامت مغز با ورزش

کاهش آپنه خواب و بهبود سلامت مغز با ورزش