مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 16:102021-09-28بين الملل

پیمان آکوس؛ پاسخ آمریکا به عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای؟!


پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای و گسترش فعالیت این سازمان به عنوان یک سازمان همکاری چند جانبه میان کشورهای آسیایی، چین را به عنوان موسس این سازمان و همچنین مهمترین عضو این سازمان در موقعیت مناسبی نسبت به رقیب خود آمریکا در منطقه جنوب غرب آسیا قرار می دهد.

- پایگاه خبری جماران: یک هفته پیش از برگزاری اجلاس سازمان همکاری شانگهای، اخبار حاکی از آن بود که قرار است عضویت دائم ایران در این سازمان بررسی شود و هرچه قدر که به تاریخ برگزاری نشست نزدیک تر می شدیم این خبر با قطعیت بیشتری مطرح می شد.

نشست اعضای این سازمان روز جمعه 26 شهریور در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان آغاز شد و پذیرش عوضیت دائم ایران در بیستمین سال تاسیس این سازمان به صورت رسمی اعلام شد.

اما اتفاق دیگری هم به صورت زمان رخ داد که ناگهان اذهان عمومی را به خود جلب کرد؛ این اتفاق نمی تواند بی ارتباط با اخبار مربوط باشد: در تاریخ 15 سپتامبر، تنها دو روز قبل از شروع نشست سازمان همکاری شانگهای، استرالیا در اقدامی بی سابقه قرارداد نظامی خود با فرانسه را که در آن قرار بود فرانسه برای استرالیا 12 زیردریایی بسازد، به صورت یک طرفه فسخ کرد؛ توافقنامه ای که ارزش آن را حدود 66 میلیارد دلار تخمین زدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیمان آکوس؛ پاسخ آمریکا به عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای؟!

پیمان آکوس؛ پاسخ آمریکا به عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای؟!