مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 10:502021-09-28بين الملل

پاسخ ایران به ادعای بی اساس امارات


بایستی به نماینده امارات متحده عربی یادآوری شود که عبارت صحیح خلیج فارس از 500 سال پیش از میلاد مسیح برای اشاره به پهنه آبی واقع در بین شبه جزیره عربستان و فلات ایران بکار برده می شده و این نام آن تا ابد همین خواهد ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، هیات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به ادعا های بی اساس نماینده امارات متحده عربی علیه تمامیت ارضی کشورمان گفت: عبارت صحیح خلیج فارس از 500 سال پیش از میلاد مسیح برای اشاره به پهنه آبی واقع در بین شبه جزیره عربستان و فلات ایران بکار برده می شده و این نام آن تا ابد همین خواهد ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی وزارت امور خارجه، متن پاسخ هیات جمهوری اسلامی ایران به اظهارات نماینده امارات بدین شرح است: مایلم به ادعا های بی اساس نماینده امارات متحده عربی علیه تمامیت ارضی کشورم در ارتباط با جزایر ایرانی ابو موسی، تنب کوچک و تنب بزرگ پاسخ دهم.

جمهوری اسلامی ایران موضع ثابت و اصولی خود را تکرار می کند که وجود چنین اختلافی بین ایران و امارات را به رسمیت نمی شناسد.

این سه جزیره بخش جدایی ناپذیر خاک ایران بوده اند و هر گونه ادعای خلاف آن بطور قاطع رد می شود.

با این وجود، و برای نشان دادن نهایت احترام خویش به اصل حسن همجواری، ایران همواره آمادگی خود را برای گفتگوی دوجانبه با امارات با هدف از بین بردن هر گون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ ایران به ادعای بی اساس امارات

پاسخ ایران به ادعای بی اساس امارات