مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 16:152021-09-27سياسي

بیانیه تروییکای اروپایی در پی گزارش ضد ایرانی آژانس


سه کشور اروپایی در بیانیه ای از ایران خواستند تا فورا اجازه دسترسی به سایت کرج را برای آژانس بین المللی انرژی اتمی فراهم کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، تروییکای اروپایی در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شده، آورده اند: فرانسه، آلمان و انگلیس از رافائل گروسی برای گزارش روز یکشنبه 26 سپتامبر به اعضای شورای حکام درخصوص توانایی آژانس بین المللی انرژی اتمی در رابطه با فعالیت های راستی آزمایی و نظارتی پیرامون تعهدات هسته ای ایران سپاسگزار هستند.

در ادامه بیانیه آمده است: ما شدیدا نگران این هستیم که ایران به طور کامل توافقی را که در تاریخ 12 سپتامبر با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس به آن رسیده بود اجرا نکرده است و مدیرکل را مجبور ساخته تا تنها در عرض دو هفته گزارشی را درخصوص عدم پایبندی صادر کند.

اگر ایران نگذارد تا آژانس اتمی دوربین ها در کارگاه ساخت قطعات سانتریفیوژ کرج جایگزین کند، آژانس اتمی توانایی تثبیت مجدد تداوم اطلاعات در آینده را از دست خواهد داد.

ما از ایران می خواهیم که فورا دسترسی به تاسیسات کرج را برای آژانس اتمی مهیا کند و اجازه دهد دوربین ها تعویض شوند.

تروییکای اروپایی در ادامه نوشته اند: توافق 12 سپتامبر نشان داد که ایران توافق کرده تا با دیدگاه حل مشکلات در رابطه با تعهدات قانونی اش ذیل توافق جامع پادمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه تروییکای اروپایی در پی گزارش ضد ایرانی آژانس

بیانیه تروییکای اروپایی در پی گزارش ضد ایرانی آژانس