مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 13:202021-09-25اجتماعي

امکان توسعه ژئوپارک ها توسط دانش بنیان ها


معاونت علمی و فناوری اعلام کرد، شرکتهای دانش بنیان می توانند تقش مهمی در توسعه ژئوپارک ها داشته باشند.

- به نقل از معاونت علمی و فناوری، یکی از زیرساخت های نوآورانه ای که چند سالی است به عنوان یک فرصت ارزشمند برای توسعه زمین گردشگری مورد توجه قرار گرفته، ژئوپارک ها هستند.

در ایران نیز زمینه های لازم برای توسعه کارکردهای زمین گردشگری با ایجاد ژئوپارک ها در بخش هایی مانند جزیره قشم مورد توجه قرار گرفته است.

ژئوتوریسم و ژئوپارک ها دو مفهوم به هم پیوند خورده و نسبتاً جدید هستند و زیر گروه های زمین شناسی و گردشگری هستند گردشگری تعریف شده است که بر ژئومورفولوژی و توپوگرافی یک منطقه به عنوان بستر حمایت از توسعه پایدار گردشگری تمرکز می کند.

در ژئوپارک ها مفاهیمی مانند بوم گردی ، اکوتوریسم، زمین گردشگری و توریسم سلامت تعریف شده است که هرکدام می توانند با استفاده از ظرفیت های جغرافیایی و پهنه های سرزمینی، ایجاد اشتغال کنند.

محمدرضا اسپهبد مشاور طرح توسعه فناوری ها و نوآوری های زمین شناسی و معدن با بیان این که ظرفیت نهفته ژئوپارک های ایران می تواند توسعه ژئوتوریسم و رونق بازارهای وابسته را به همراه داشته باشد، ادامه داد: علی رغم این که ایران دارای ویژگی های سرزمینی و پتانسیل گردشگری فراوانی است، اما تا حدودی با استفاده از ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان توسعه ژئوپارک ها توسط دانش بنیان ها

امکان توسعه ژئوپارک ها توسط دانش بنیان ها