مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 12:202021-09-25بين الملل

نقش هوانیروز در منطقه غرب در آغازین روزهای دفاع مقدس


پروازهای بی وقفه هوانیروز از چهار محور سرپل ذهاب، گیلان غرب- سومار و ایلام بر علیه نیروهای دشمن و همچنین تداوم نبرد نیروی زمینی، نیروی هوایی و نیروهای مردمی، - سبب گردید تا عراقی ها با دادن تلفات سنگین و ناتوانی در صحنه نبرد، نتوانند به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابند و سرانجام به آنچه که در روزهای اول و دوم جنگ بدست آورده بودند بسنده کنند و در مواضع پدافندی اجباری قرار بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرهنگ دوم خلبان بهرام مرادی در یادداشتی نقش هوانیروز در منطقه غرب(کرمانشاه و ایلام) در آغازین روزهای دفاع مقدس(مهر و آبان ماه 1359) را بررسی کرده است.

قبل از شروع جنگ تحمیلی، با توجه به تحرکات عراق و گلوله باران پاسگاه های مرزی ایران در منطقه غرب، در تاریخ 1359/6/25 یک گروه از بالگردهای پایگاه هوانیروز کرمانشاه شامل سه فروند کبرا و 2 فروند بالگرد ترابری 214 به پادگان ابوذر سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه اعزام گردیدند که در این مأموریت بالگردهای ترابری در جابجایی فرماندهان، نیروها و شناسایی نواحی مرزی فعالیت می­ کردند .

در روز اول مهرماه سال 1359 تعدادی از بالگردهای هوانیروز کرمانشاه به منظور مقابله با نیروی دشمن بعثی که از مرز عبور کرده و در محورهای غرب کشور در حال پیشروی بودند به بالگردهایی که قبلاً در سر پل ذهاب و دیگر نقاط حسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش هوانیروز در منطقه غرب در آغازین روزهای دفاع مقدس

نقش هوانیروز در منطقه غرب در آغازین روزهای دفاع مقدس