مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 03:452021-09-25سياسي

گزارشی از همایش «از عاشورا تا ابعین؛ پیام ها و پیامدها»


همایش «از عاشورا تا اربعین؛ پیام ها و پیامدها» در آستانه اربعین حسینی(ع) با هدف تقدیر از هیات های فعال مذهبی مهاجرین افغانستانی در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

- همایش از عاشورا تا اربعین؛ پیام ها و پیامدها در آستانه اربعین حسینی(ع) با هدف تقدیر از هیات های فعال مذهبی مهاجرین افغانستانی در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دراین همایش، حجت الاسلام والمسلمین سیدعیسی حسینی مزاری _ رییس خبرگزاری صدای افغان و مرکز تبیان_ با اشاره به پیام و پیامدهای واقعه عاشورا گفت: یکی از پیامدهای مهم عاشورا این است که در سخت ترین شرایط هم یک زن می تواند مدیریت امور را برعهده بگیرد، حضرت زینب(س) عصر عاشورا سه وظیفه یعنی سرپرستی اهل حرم، محافظت از امام سجاد(ع) و کار تبلیغ را برعهده داشت.

وی ادامه داد: در بخش تبلیغ حضرت زینب(س) دو ماموریت را برعهده داشت، از یک سو کار تبلیغ معارف دین، فضلیت های امام حسین(ع) و هدف از قیام ایشان را بیان می کردند و از سوی دیگر وظیفه مقابله با تبلیغات سوء را داشتند.

حسینی مزاری خاطرنشان کرد: جایگاه حضرت زینب(س) در عاشورا حسینی نشان می دهد که نقش زن تا چه اندازه مهم است، هرگاه زنان جامعه ما براساس آموزه های دینی و اهل بیت(ع) پیش نرفتند با مشکل مواجه بودیم، اگر زنان جا پای حضرت زینب(س) می گذاشتند امروز جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از همایش «از عاشورا تا ابعین؛ پیام ها و پیامدها»

گزارشی از همایش «از عاشورا تا ابعین؛ پیام ها و پیامدها»