مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 06:552021-09-23بين الملل

پادشاه سعودی: امیدواریم مذاکرات با ایران، به ایجاد روابط منجر شود


ملک سلمان پادشاه سعودی طی سخنرانی مجازی خود در هفتاد و ششمین دوره نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت که «ایران کشوری همسایه است و پادشاهی عربی سعودی امیدوار است مذاکرات با آن به ایجاد روابط منجر شود».

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ پادشاه عربستان طی سخنرانی مجازی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد که مذاکرات با ایران به ایجاد روابط با این کشور منجر شود.

سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان طی سخنرانی مجازی خود در هفتاد و ششمین دوره نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت که ایران کشوری همسایه است و پادشاهی عربی سعودی امیدوار است مذاکرات با آن به ایجاد روابط منجر شود .

وی با تکرار برخی ادعاهای بی اساس درباره ماهیت برنامه هسته ای ایران، گفت که تلاش برای ممانعت از دستیابی تهران به سلاح هسته ای ضرورت دارد.

ملک سلمان همچنین بر اهمیت عاری شدن منطقه خاورمیانه از سلاح های کشتار جمعی تاکید کرد .

وی با ادعای این که سیاست خارجی عربستان سعودی بر حمایت از گفت وگوها برای تحقق صلح مبتنی است ، گفت که ریاض به حاکمیت ملی همه کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها احترام می گذارد .

ملک سلمان همچنین مدعی شد که طرح ابتکار سعودی که برای برقرای صلح در یمن ارائه شده راهکاری برای پایان دادن به جنگ در این کشور است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پادشاه سعودی: امیدواریم مذاکرات با ایران، به ایجاد روابط منجر شود

پادشاه سعودی: امیدواریم مذاکرات با ایران، به ایجاد روابط منجر شود