مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 06:152021-09-23سياسي

هدف از قیام امام حسین(ع) درمان بی ارادگی ملت بود


مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با اشاره به روشنی راه در قیام عاشورا، گفت: مردم آن دوران بی اراده بودند که امام حسین با قیام خود این مرض را درمان کرد.

- ، حجت الاسلام نعمت الله آزموده صبح پنج شنبه در نشست با طلاب خراسان شمالی که در حوزه علمیه استان برگزار شد، اظهار کرد: بزرگ ترین بیماری های امت اسلام در عصر ائمه (ع)، بیماری شک در حقانیت رهبر الهی و برنامه های او بود که با واقعه سقیفه بذر آن ایجاد شد.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی ادامه داد: این شک تا آنجا تنومند شد که در دوره امام حسن (ع) به حالتی بیمارگونه تبدیل شد که دیگر حتی با فداکاری هم درمان نمی پذیرفت لذا امام حسن (ع) می بایست بیماری شک در امت اسلام را درمان کند.

وی افزود: در کنار این رسالت امام حسن (ع)، باید امام حسین (ع) بیماری بزرگ دیگری را درمان می کرد و آن، بی ارادگی در عین روشنی راه بود.

حجت الاسلام آزموده تصریح کرد: بی ارادگی مرضی بود که امام حسین (ع) با رفتار رهبرانه خود آن را درمان کرد، رفتاری که آخرین بخش از آن را در روز باشکوه عاشورا به نمایش گذاشت.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی بیان داشت: به همین جهت وقتی امام حسین (ع) رو به سوی عراق گذاشت تا علیه جاهلیت واپس گرا انقلاب کند و مسئولیت الهی خود را انجام دهد از سوی کسانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف از قیام امام حسین(ع) درمان بی ارادگی ملت بود

هدف از قیام امام حسین(ع) درمان بی ارادگی ملت بود