مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 10:102021-09-22بين الملل

«خب، 500 تانک!»


هنگامی که روز 21 شهریور به ابوالحسن بنی صدر خبر دادند دو هزار تانک به میمک حمله کرده اند، گفت: «آنجا زمین وسیعی برای حضور این تعداد تانک ندارد.

- هنگامی که روز 21 شهریور به ابوالحسن بنی صدر خبر دادند دو هزار تانک به میمک حمله کرده اند، گفت: آنجا زمین وسیعی برای حضور این تعداد تانک ندارد.

کسی که خبر را آورده بود، پاسخ داد: خب، 500 تانک! و باز رییس جمهور نپذیرفت و گفت: دارند غلو می کنند و حمله جدی نیست! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه اعتماد نوشت: از همان اوایل شهریورماه، نیروهای عراق مدام به مرزهای ایران دست درازی می کردند و از روز پانزدهم هم تجاوز به ایلام و کرمانشاه را شروع کردند.

خود صدام 26 شهریورماه قرارداد موسوم به الجزایر - معاهده ای برای ختم اختلافات مرزی بین ایران و عراق- را پاره کرد و پنج روز بعد، یعنی چنین روزی از سال 1359 هواپیماهای جنگنده اش چند فرودگاه و پایگاه هوایی کشور ما را بمباران کردند.

همزمان نیروهای زمینی اش هم از مرزهای ما رد شدند و هر جا که قدم گذاشتند غارت و جنایت کردند.

جنگ به ایران تحمیل شده بود و دیگر صبر و مدارا و خویشتن داری معنایی نداشت (یا به عبارت درست تر معنای شرافتمندانه ای نداشت).

یکی از اهالی شهر مرزی نفت شهر در خاطراتش که به نیمه های شهریور 59 برمی گردد، می نویسد: درگیری ها روز به روز شدیدتر می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«خب، 500 تانک!»

«خب، 500 تانک!»