مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 08:152021-09-22اقتصادي

بهترین زمان کشت پاییزه در کرمانشاه اعلام شد


کارشناس هواشناسی کاربردی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بهترین زمان برای کشت پاییزه گندم و جو در استان را دهه آخر مهر ماه اعلام کرد.

- ایسنا/کرمانشاه کارشناس هواشناسی کاربردی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بهترین زمان برای کشت پاییزه گندم و جو در استان را دهه آخر مهر ماه اعلام کرد.

خسرو زره گر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز فصل کشت پاییزه گندم و جو در مزارع کشاورزی استان از اول مهر، اظهار کرد: امسال با توجه به اینکه پیش بینی های هواشناسی حاکی از این است که احتمالا بارش های موثر حدود دو هفته دیرتر از سنوات معمول رخ می دهد، لذا از کشاورزان درخواست می شود کشت پاییزه خود را حدود دو هفته دیرتر از سالهای گذشته شروع کنند.

زره گر ادامه داد: کشاورزان باید از اول مهر کارهای مرتبط با آماده سازی اراضی خود شامل تسطیح اراضی و دیگر اقدامات را انجام داده تا در اواخر مهر ماه برای زیر کشت بردن اراضی کشاورزی خود آمادگی لازم را داشته باشند.

کارشناس هواشناسی کاربردی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در سالهای نرمال بارش موثر و به اصطلاح محلی پَلِه در دهه سوم آبان رخ می دهد، گفت: احتمالا امسال بارندگی موثر حدود دو هفته دیرتر از این زمان رخ خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین زمان کشت پاییزه در کرمانشاه اعلام شد

بهترین زمان کشت پاییزه در کرمانشاه اعلام شد