مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 07:402021-09-22بين الملل

ادامه تنش دیپلماتیک آمریکا و فرانسه؛ نشست با حضور وزرای خارجه دو کشور لغو شد


در ادامه تنش روزهای اخیر میان واشنگتن و پاریس بر سر معاهده نظامی سه جانبه آمریکا، انگلیس و استرالیا، نشستی که قرار بود امروز با حضور وزرای خارجه آمریکا و فرانسه و سایر کشورها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نشست مقام های ایالات متحده، به استرالیا برای تامین زیردریایی های اتمی کمک می کنند، مرتبط است.

فرانسه قبلاً در سال 2016 توافقنامه دوجانبه ای را با استرالیا برای زیردریایی ها امضا کرده بود و گفته که تنها چند ساعت قبل از اعلام عمومی معاهده جدید آمریکا، انگلیس و استرالیا از آن آگاه شد، توافقی که به فسخ قرارداد پرسود زیردریایی فرانسه با استرالیا منجر شد.

   رویداد چهارشنبه یکی از سه دیدار برنامه ریزی شده شامل آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و ژان ایو لودریان همتای فرانسوی وی بود.

لودریان روز دوشنبه گفت بایدن سیاست سلف خود ترامپ در یکجانبه گرایی، غیرقابل پیش بینی بودن و عدم احترام به شرکا را ادامه می دهد.

  در ادامه تنش میان کشورهای غربی بر سر معاهده امنیتی سه جانبه اخیر، کاخ الیزه امروز (دوشنبه) اعلام کرد ایالات متحده هیچ گاه به هیچ ابتکاری برای تشکیل ائتلاف امنیتی جدید اشاره نکرد و به هیچ یک از سوالات فرانسه در این زمینه پاسخ نداد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه تنش دیپلماتیک آمریکا و فرانسه؛ نشست با حضور وزرای خارجه دو کشور لغو شد

ادامه تنش دیپلماتیک آمریکا و فرانسه؛ نشست با حضور وزرای خارجه دو کشور لغو شد