مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 06:102021-09-22فرهنگي

روایت فرهنگ سوگواری محرم در خانه طهران/ اجرای هنرهای آیینی


مدیر خانه طهران از اجرای برنامه بازخوانی سوگواری محرم در طهران با هدف آشنایی شهروندان با میراث ناملموس فرهنگی- مذهبی شهر تهران خبر داد.

- ، محمد حکمت، مدیر خانه طهران از معرفی مراسم سوگواری محرم در تهران قدیم با عنوان بازخوانی فرهنگ سوگواری محرم در طهران خبر داد و گفت: این برنامه در آستانه اربعین حسینی به مدت پنج شب در خانه طهران برگزار و به صورت آنلاین پخش خواهد شد.

حکمت، آداب و رسوم را بخشی از میراث شهری تهران خواند و افزود: به دلیل جایگاه خانه طهران در بازنمایی و معرفی میراث ناملموس شهری، بازخوانی فرهنگ سوگواری محرم در طهران در نسبت هویت شهری و تجربه شهر دارای اهمیت زیادی است.

مدیر خانه طهران تصریح کرد: برخی سنت ها و مراسم های ماه محرم شامل شبیه خوانی، پرده خوانی، برخی نوحه ها، نذرهای خاص و غیره که در گذشته برگزار می شدند، امروزه به دلیل تحولات فرهنگی، اجتماعی و شهری، به ندرت اثری از آنها دیده می شود، و به نحوی فراموش شده اند.

حکمت ادامه داد: بدیهی است، آشنایی شهروندان تهران با میراث ناملموس مذهبی شهر که در سوگواری ماه محرم متجلی است، زمینه ای برای شناخت هویت شهر و افزایش تعلق خاطر به تهران را فراهم می سازد.

او درباره جزییات این برنامه، بیان کرد: این برنامه بر آن است فرهنگ سوگواری محرم در تهران را در قالب پنج نشست با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت فرهنگ سوگواری محرم در خانه طهران/ اجرای هنرهای آیینی

روایت فرهنگ سوگواری محرم در خانه طهران/ اجرای هنرهای آیینی