مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 05:452021-09-22اقتصادي

چه عواملی موجب گسترش گرد و غبار در شرق اصفهان شد؟


نتایج یک پژوهش در تعیین درجه اهمیت تشدید بیابانزایی و بروز ریزگردها در پایلوت سگزی- رودشت نشان می دهد پس از عوامل آب و کشاورزی به ترتیب عوامل اقتصادی، - ایسنا/اصفهان نتایج یک پژوهش در تعیین درجه اهمیت تشدید بیابانزایی و بروز ریزگردها در پایلوت سگزی- رودشت نشان می دهد پس از عوامل آب و کشاورزی به ترتیب عوامل اقتصادی، مدیریت، سیاست و قوانین، اجتماعی و نهایتا عوامل توسعه و تکنولوژیک قرار دارد.

امروزه پدیده گرد و غبار به یکی از جدی ترین مسائل محیط زیستی پیش روی بشر تبدیل شده است.

ایجاد گرد و غبار مؤثر از عوامل طبیعی و انسان ساخت است که بخش انسانی آن عمدتاً نوعی واکنش به تغییر پوشش و کاربری اراضی است.

آثار ناشی از پدیده گرد و غبار تا فاصله 4000 کیلومتری از منبع اصلی پراکنش، خسارات زیادی در زمینه های کشاورزی، صنعتی، حمل ونقل و سیستم های مخابراتی به وجود می آورد.

از مهم ترین شرایط به وجود آمدن گرد و غبار در کنار هوای ناپایدار، وجود یا نبود رطوبت است؛ به گونه ای که در صورت وجود رطوبت، بارش و طوفان و رعد و برق و در صورت نبود رطوبت، طوفان گرد و غبار ایجاد می شود.

مهم ترین کانون تولید گرد و غبار در استان اصفهان، کانون سگزی- رودشت است که این کانون با مساحت 801 هزار و 520 هکتار در شرق شهر تاریخی اصفهان واقع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه عواملی موجب گسترش گرد و غبار در شرق اصفهان شد؟

چه عواملی موجب گسترش گرد و غبار در شرق اصفهان شد؟