مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 12:152021-09-21بين الملل

اندیشکده آمریکایی: رفتار بایدن در جنگ یمن تفاوت چندانی با ترامپ ندارد


اندیشکده آمریکایی بروکینگز در مقاله ای نوشت که دولت بایدن علی رغم وعده پایان جنگ یمن و قطع حمایت از ائتلاف سعودی، در اجرای تعهد خود خلف وعده کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اندیشکده آمریکایی بروکینگز در مقاله ای نوشت که جو بایدن رییس جمهور آمریکا پس از روی کار آمدن تصمیم گرفت که یمن را در اولویت قرار دهد و از این رو تیم لیندرکینگ را به عنوان نماینده ویژه در امور یمن انتخاب کرد و همزمان جنبش انصارالله را از لیست تروریستی خارج کرد که ترامپ دست به آن زده بود.

با این اقدامات، امیدها مبنی بر اینکه تمرکز دولت بایدن بر جنگ یمن، این بحران ویرانگر را به پایان برساند، افزایش یافت، اما با همه این تفاسیر پس از گذشت هشت ماه هیچ اتفاق قابل ذکری رخ نداده است.

به نوشته بروکینگز، جو بایدن همچنین وعده داده بود که پشتیبانی آمریکا از عملیات تهاجمی ائتلاف سعودی به یمن را خاتمه دهد، اما واشنگتن همچنان به پشتیبانی از این جنگ ادامه می دهد.

در این مقاله آمده است که ذات عملیات نظامی ارتش سعودی در یمن، یک عملیات تهاجمی است که همزمان با بمباران یمن، این کشور را در محاصره قرار داده است.

ائتلاف سعودی از مارس 2015 تا ژوئن 2021، حداقل 23251 حمله هوایی به یمن صورت داده که طبق آمار رسمی به کشته و زخمی شدن 18616 غیر نظامی منجر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندیشکده آمریکایی: رفتار بایدن در جنگ یمن تفاوت چندانی با ترامپ ندارد

اندیشکده آمریکایی: رفتار بایدن در جنگ یمن تفاوت چندانی با ترامپ ندارد