مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 11:252021-09-21بين الملل

پارلمان لیبی رأی اعتماد خود را از دولت وحدت ملی این کشور پس گرفت


سخنگوی پارلمان لیبی اعلام کرد که پارلمان این کشور با رأی اکثریت نمایندگان رأی اعتماد خود را از دولت وحدت ملی این کشور به ریاست «عبدالحمید الدبیبه» پس گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالله بلیحق سخنگوی پارلمان لیبی، بعدازظهر امروز (سه شنبه)، اعلام کرد که پارلمان این شور رأی اعتماد خود را از دولت در تعارض با قانون اساسی لیبی دانست.

کشور لیبی از سال 2011 تاکنون با یک بی ثباتی سراسری دست و پنجه نرم می کند.

پس از کشته شدن معمر القذافی دیکتاتور سابق این کشور، لیبی شاهد درگیری گروه های مختلفی بود تا جایی که گروه های مسلح در این کشور به دو بخش شرقی (طبرق) و غربی (طرابلس) تبدیل شدند و با حمایت برخی کشورها با یکدیگر جنگ کردند.

دولت وفاق ملی لیبی و دولت شرق لیبی (تحت امر خلیفه حفتر) چند سال بر سر قدرت در این کشور جنگیدند و پس از یک سال درگیری شدید که منجر به پیشروی های دولت وفاق به پایتختی طرابلس شد، مرداد ماه گذشته آتش بس اعلام کردند.

اواخر اسفندماه سال گذشته دور جدید گفت وگوهای سیاسی لیبی در شهر ژنو سوییس، با نظارت سازمان ملل متحد با هدف بررسی نامزد ریاست دولت موقت لیبی برگزار شد و محمد المنفی به عنوان رییس شورای ریاستی و عبدالحمید الدبیبه به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی لیبی انتخاب شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان لیبی رأی اعتماد خود را از دولت وحدت ملی این کشور پس گرفت

پارلمان لیبی رأی اعتماد خود را از دولت وحدت ملی این کشور پس گرفت