مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 06:402021-09-21اقتصادي

پیش بینی برداشت بیش از 750 هزار تن سیب زمینی در اردبیل


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال پیش بینی می شود بیش از 750 هزار تن محصول سیب زمینی از مزارع دشت اردبیل برداشت گردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، خلیل نیکشاد پیش ازظهر امروز در جریان بازدید از مزارع برداشت سیب زمینی در اردبیل اظهار کرد: در سال زراعی جاری 21هزار هکتار از اراضی دشت اردبیل زیر کشت سیب زمینی رفته که پیش بینی می شود از این اراضی بیش از 750 هزار تن سیب زمینی برداشت گردد.

وی افزود: نیاز داخل استان اردبیل به سیب زمینی از جمله خوراکی، بذر و صنایع تبدیلی 200 هزار تن است و بقیه محصول سیب زمینی راهی بازارهای خارج استان می شود.

صادرات محصول سیب زمینی اردبیل به 4 کشور همسایه مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل نیز در این بازدید بیان کرد: از ابتدای امسال 5 واحد سردخانه در شهرستان اردبیل راه اندازی شده و در کنار آن زمینه صادرات محصول سیب زمینی اردبیل به کشور های جمهوری آذربایجان، روسیه، ترکمنستان و عراق ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: سیب زمینی تولید شهرستان اردبیل علاوه بر صنایع تبدیلی استان، کلیه صنایع تبدیلی مربوط به سیب زمینی را در کشور پوشش می دهد.

انتهای پیام/3463/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت بیش از 750 هزار تن سیب زمینی در اردبیل

پیش بینی برداشت بیش از 750 هزار تن سیب زمینی در اردبیل