مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 01:102021-09-18بين الملل

هند و فرانسه درباره شراکت استراتژیک دوجانبه توافق کردند


وزرای خارجه فرانسه و هند موضوع توافق تسلیحاتی جدید میان استرالیا، انگلیس و آمریکا را مورد بحث قرار دادند.

- به نقل از رویترز، وزرای خارجه فرانسه و هند در گفتگوی تلفنی، موضوع توافق تسلیحاتی جدید میان استرالیا، انگلیس و آمریکا را مورد بحث قرار دادند.

در این ارتباط تلفنی، فرانسه همچنین در واکنش به معاهده نظامی و امنیتی آمریکا، انگلیس و استرالیا در حوزه هند و اقیانوس آرام، از گسترش همکاری ها با دولت دهلی نو خبر داد.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در این گفتگوی تلفنی، نظر سوبرامانیام جایشانکار وزیرخارجه هند را درباره کار بر روی برنامه ای جهت ارتقای نظم بین المللی چندجانبه واقعی مورد تایید و موافقت قرار داد.

در این ارتباط، وزارت خارجه فرانسه همچنین اعلام کرد که لودریان و جایشانکار توافق کردند تا شراکت استراتژیک دوجانبه را برمبنای رابطه سیاسی مطمئن بین دو طرف تعمیق کنند.

سران سه کشور آمریکا، انگلیس و استرالیا شامگاه چهارشنبه با امضای یک توافقنامه همکاری سه جانبه از آغاز برنامه ساخت زیردریایی با سوخت هسته ای برای استرالیا خبر دادند.

در همین ارتباط، شماری از وزرای کابینه استرالیا از جمله اسکات موریسون نخست وزیر این کشور روز پنج شنبه در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که پیگیری فناوری زیردریایی با سوخت هسته ای به معنای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هند و فرانسه درباره شراکت استراتژیک دوجانبه توافق کردند

هند و فرانسه درباره شراکت استراتژیک دوجانبه توافق کردند