مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 06:302021-09-18بين الملل

پایان رزمایش مشترک مصر و چند کشور عربی و غربی


رزمایش مشترک مصر و چند کشور دیگر از جمله آمریکا، عربستان سعودی و انگلیس در پایگاه نظامی «محمد نجیب» مصر پایان یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رزمایش النجم الساطع 2021 (ستاره درخشان 2021) در پایگاه نظامی محمد نجیب مصر پایان یافت.

در اختتامیه این رزمایش که روز جمعه (دیروز) برگزار شد، محمد زکی وزیر دفاع و تولیدات جنگی مصر، فهد بن عبدالله المطیر فرمانده نیروهای زمینی عربستان سعودی به همراه شماری از فرماندهان یگان های شرکت کننده در این رزمایش و وابسته نظامی سفارت عربستان در قاره، حضور داشتند.

  این رزمایش 3 سپتامبر (12 شهریور) آغاز شد و کشورهای مصر، عربستان سعودی، آمریکا، انگلیس، یونان، اردن، جمهوری پاکستان و قبرس مشارکت داشتند و 13 کشور از جمله کویت و امارات نیز به عنوان ناظر حضور داشتند.

در این رزمایش تعدادی از سناریوهای رزمی به ویژه عملیات هلی برن نیروهای ویژه، عملیات پشتیبانی با استفاده از گلوله جنگی و عملیات چتربازان انجام شد.

مشارکت نیروهای مسلح عربستان سعودی در رزمایش مذکور و دیگر رزمایش ها برای ارتقای آمادگی رزمی و تبادل تجربیات افسران صورت گرفت.

رزمایش النجم الساطع به دلیل مشارکت نیروهای مختلف منطقه ای و تمرینات متنوع، از مهم ترین رزمایش های منطقه ای و بزرگ ترین رزمایشی است که کشورهای مختلف در آن شرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان رزمایش مشترک مصر و چند کشور عربی و غربی

پایان رزمایش مشترک مصر و چند کشور عربی و غربی