مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 23:452021-09-17بين الملل

توسعه روابط محور دیدار رهبران انگلیس و اقلیم کردستان


بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز جمعه با نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق که به لندن سفر کرده، دیدار و دو طرف پیرامون تقویت روابط دو جانبه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا به نقل از دفتر نخست وزیری انگلیس، دو طرف همچنین درباره تحولات بین المللی از جمله اوضاع افغانستان گفتگو و بر لزوم جلوگیری از پیدایش تهدید جدید تروریستی از این کشور تاکید کردند.

جانسون و بارزانی درباره برخی مسائل منطقه ای از جمله ایران هم رایزنی کرده و نخست وزیر انگلیس بدون اشاره به عواقب خروج یکجانبه آمریکا از برجام، نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، اعمال مجدد تحریم های ضد ایرانی که به موجب برجام لغو شد و همچنین بدعهدی انگلیس و سایر کشور های اروپایی در اجرای تعهدات برجامی، خواستار بازگشت تهران به این توافق شد.

ایران تا یک سال پس از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشور های اروپایی که وعده می دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می کنند، فرصت دهد تا برای تحقق این وعده تلاش کنند.

اما پس از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، تهران اعلام کرد با توجه به اینکه کشور های اروپایی به وعده هایشان عمل نکرده اند، در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه روابط محور دیدار رهبران انگلیس و اقلیم کردستان

توسعه روابط محور دیدار رهبران انگلیس و اقلیم کردستان