مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 07:002021-09-17بين الملل

جزییات دیدارهای امیرعبداللهیان با وزرای خارجه و روسیه


امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری اینکه ایران و پاکستان بعنوان همسایگان افغانستان بیشترین تبعات وضعیت افغانستان را متحمل می شوند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه بیست و یکمین اجلاس سران کشورهای عضو شانگهای در دوشنبه، امروز با لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو، ضمن تاکید بر توسعه روابط همه جانبه با روسیه، ضرورت همفکری دو کشور در مورد مسائل منطقه ای و بویژه افغانستان را یادآور شد.

دکتر امیر عبداللهیان با اشاره به وضعیت پیچیده کنونی افغانستان، این وضعیت را حاصل خروج غیرمسئولانه و مفتضحانه آمریکا از این کشور خوانده و مسئولیت وضعیت کنونی را بر عهده دولت آمریکا دانست.

لاورف نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب دکتر امیرعبداللهیان، از وزیر امور خارجه کشورمان جهت سفر به مسکو و تداوم رایزنی ها دعوت بعمل آورد.

لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران حل موضوع افغانستان را در تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت نمایندگان کلیه اقوام دانسته و بر تلاشهای کشورمان جهت ترغیب به رسیدن به این هدف تاکید کرده است.

خاطرنشان می سازد، در ادامه نشست کوتاه چهارجانبه شب گذشته و دیدار و گفتگوهای جداگانه وزرای خارجه توافق شد که ظرف روز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات دیدارهای امیرعبداللهیان با وزرای خارجه و روسیه

جزییات دیدارهای امیرعبداللهیان با وزرای خارجه و روسیه