مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 01:252021-09-16بين الملل

آمریکا و اوکراین رزمایش مشترک نظامی برگزار می کنند


رییس ستاد مشترک ارتش اوکراین از برگزاری رزمایش مشترک نظامی با ارتش ایالات متحده در هفته آینده خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چندین روز پس از برگزاری رزمایش بزرگ نظامی روسیه و بلاروس با نام زاپاد-2021 در مجاورت مرزهای اتحادیه اروپا، رییس ستاد مشترک ارتش اوکراین روز پنج شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور قرار است هفته آینده با همراهی ارتش ایالات متحده رزمایشهای مشترک نظامی خود را در غرب اوکراین آغاز کنند.

ارتش اوکراین همچنین اعلام کرد که این رزمایشهای نظامی با نام رپید تریدنت -2021 شامل 6،000 نیروی نظامی از 15 کشور جهان- اوکراین، ایالات متحده و سایر کشورهای عضو ناتو- است و تا روز یکم اکتبر به طول خواهد انجامید.

اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد که هدف اصلی تمهید و آماده سازی برای اقدامهای مشترک به عنوان بخشی از نیروی چندملیتی در جریان عملیاتهای این ائتلاف است .

دولت اوکراین که رزمایشهای نظامی با شرکای غربی را گامی مهم در راستای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو می داند، بر این باور است که عضویت در این ائتلاف توان مقاومت و ایستادگی این کشور در برابر تهاجم ادعایی از جانب روسیه را افزایش می دهد.

گفتنی است، روابط کی یف با مسکو از سال 2014 و پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و حمایت کرملین از جدایی طلبان طرفدار روسیه در منط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا و اوکراین رزمایش مشترک نظامی برگزار می کنند

آمریکا و اوکراین رزمایش مشترک نظامی برگزار می کنند